28 May 2104, Rabu

Tak tahu lah kenapa dua tiga harini asyik terfikir je apa mamat tu cakap. Sebab dari cara dia aku tahu yang dia try nak usha. Duk mnegada-ngada dengan aku. Dia dah tahu tapi sibuk nak tanya kata tak tahu. Bila tengah berbual dengan orang, dia suka menyampuk Dyba! Dyba! Aku tahuuuuuuu dia nak attention tu je sebenarnya. Tapi aku saja je react macam noobshit sikit. Buat tak tahu semua tu. Buat tanya apa korang berbual ni. Tapi kadang aku memang jenis nak tahu macam detail something tu, aku tanya tapi diorang dokk gelakkan aku sebabnya diorg kata gurau je. Apa yang kau macam nak tahu over giler? Aku tanya je. Itu pun salah. Entah lah kadang aku tak tahu bilanya kawan aku gurau bilanya tak.

Fad je tahan dengan aku. Aku macam dah angau kat crush aku tu. Sampai Fad cakap "Aduh susah kau dah angau. Semua benda kau taknak buatkan. Lepas tu suka senyum sorang-sorang." Macam noob gilerrrr. Time tengah exam lah selalu perasaan cinta cintunn angau kemaruk tu semua datang. Shit! Selalu macam gini. Start SPM, matrik and now at University. Kalau lapan semester, lapan kali exam, lapan kali jugak angau dekat laki ke macam mana? Shit susah nak avoid apa benda yang aku rasa ni. Haihhhh

Jahat ke kalau aku tolak laki yang datang dalam hidup aku kemudian dia confess dia suka aku? Jahat ke? Kadang orang mesti akan cakap "Kau bodoh sebab tolak peluang yang ada depan mata. Kau sanggup tunggu dari benda yang belum tentu pasti akan jadi milik kau."

Kadang kalau orang cakap macam gitu, aku rasa macam nak bagi makan kaki aku size 5 ni haaaaa! Aku buat bersebab. Aku taknak mainkan perasaan orang. Aku taknak terima orang tu tapi hati aku suka orang lain. Aku bukan jenis yang mudah untuk sayang orang. Cuba sekalimanapun, tak akan sama sayang kalau aku dapat orang yang aku suka. Ini semua tentang perasaan. Kalau dok sibuk fikir perasaan orang, habis perasaan aku siapa yang tolong jagakan? Siapa yang nak tolong fahamkan? Tak ada siapa.

No comments:

Post a Comment