26 May 2014, Isnin

Empat hari berturut-turut kita belajar benda yang sama. Kita jumpa bersama. Kita lepak bersama. Dan aku mula perasaan tingkah laku kau, layanan kau, percakapan kau dan semua tentang kau. Ia seolah menujukkan apa yang aku sangkakan selama ni betul. Yang kau sebenarnya suka akan aku. Andaian aku pertama "Ehh tak lah. Tak mungkin dia suka aku. K sangat mengarut." Dan andaian kedua dan seterusnya "Apahal cara kau macam suka aku je? Aku tak suka lah. Bukan maksud aku, aku tak suka tapi aku tak ada perasaan dekat kau."

Aku tak tahu kenapa dengan dia mesti ada je benda nak argue. Aku taknak kalah. Dia pun taknak kalah. K memasing ego! Bila dah okay gaduh lagi. Kadang benda tu kecik je takde besar manapun tapi ada je aku nak argue. Sampai orang sekeliling kitaorg bosan nak tengok drama semua ni. Sampai ada orang cakap "Ishhh gaduh je korang ni. Aku kahwinkan jugak kang!" Itu memang dah bengang dengan kitorang tahap dewa lah kot sampai cakap macam gitu sekali hahahahaha. 

And today is the day, he ask me "What things that make you hate me?" 

Aku pun macam errr apahal mamat ni tanya macam gitu pulak? Aku takda jawapan untuk soalan dia tapi aku hanya jawab yang first impression aku tengok kau annoy. And you forever annoy to me. So everything what you do is make me annoying -.- Hanya jawapan tu je yang aku boleh bagi kat kau. 

Dan harini jugak, aku tak tahu kali ke berapa dia asyik cakap pasal kahwin je. Aku tak pernah terfikir lagi nak kahwin ni semua. Aku tak ready. Aku takut haha wht the hell! He keeps telling me this and that

"Dyba, kalau kita kahwin kau kena tahu aku makan apa. Aku tak suka sayur. Jadi kau tak perlu lah beli sayur sebab nanti membazir." Me "Errr otak kau. Ingat sihat tak makan sayur? Karang anak aku tak cukup zat."

"Dyba, kalau kita kahwin kau tak payah kerja. Takpe biar aku je kerja bagi kau nafkah semua. Tapi kalau kau nak kerja jugak, aku bagi sampai anak kedua nanti kau kena benti duduk rumah jaga anak." Me "Errrr asal pulak? Aku nak kerja jugak. Peduli apa aku."

"Dyba, kalau kita kawhin nanti kan anak-anak kita mesti ikut aku sebab aku dominant. 90% ikut darah aku." Me " Apa doh kau merepek. Tahu lah kau pandai hmm."

"Dyba, aku dah bagi kau nafkah semua. Apa lagi tak cukup? Anak je aku nak." Me "Oiiii kau apahal? &^&*% Haaaa kan dah mencarut!"

"Dyba, kenapa kau tak pernah layan aku baik? Apa salah aku dekat kau ehh?" Me "Sebab aku pernah cakap yang kau annnoy. So kau forever annoying depan mata aku."

Actually, memang dah semua cakap yang korang ni macam laki bini. Kadang kalau apa-apa mesti diorg akan cakap "Ni lah tunggu laki kau lambat siap" 'Bini kau tidur lagi lahh. Kejut sendiri lah' "Hahaha jealous lahh. Dia kan bini aku' etc. Banyak lagi sebenarnya. Tapi aku anggap gurau je semua tu sebab entah lah aku tak pernah nak serious. 

No comments:

Post a Comment