30 May 2014, Jumaat

2.37 am still study and doing some revision for today's paper Management at 9.00 am........ Tak tahu lahh kenapa tengah study asyik terfikir crush. Kadang that guys yg admire aku tuu. Ahhhhh shit! Stress aku tak boleh nak focus hafal dengan Fad. That guy bergurau kemain lagi. Siap mengaku aku bini dia hahaha whtsoever ahhh. Tapi kadang ada jugak aku cakap kat kawan yg laki aku mana? Entah lah macam semua orang tahu je pasal kitorg padahal takde apa pun. Just declare illegal as husband and wife. What so funny? That is nonesone. About that crush is start with I screenshot some conversation with that guy and send it to Fatennnn. And I know that she will screaming about this! Lepas tu mula lah Faten buat analisis, postmoterm bagai dan dari cara dia cakap Ya Allah kenapa lahhhh aku tak perasan semua ni? Kenapa sekarang baru perasan? Kenapa aku buta? Dan sekarang aku rasa dia dah give up dan dia taknak aku lagi dah. Sumpah sedih sangat. Tapi apa yang aku dengan Fad perasan lah kan yang andaian kitaorg 99% sangat lah betul! Tapi sekarang nak buat apa? Nak pergi mengaku dekat dia? Ahhhhhhhhhh sumpah taknak! Aku malu. Aku segan. :( 

Faten salahkan crush tu sebab tak masuk line cepat cepat. Dan sekarang that guy dah jatuh hati dekat aku. Aku back up crush tu yg aku cakap dia tak akan perasan aku yang aku suka dia. Dia tak akan tahuu. So tak boleh nak salahkan dia. Faten marah sebab aku back up. Lepas tu, mula lahh Faten buat andaian pendapat dia semua. 

"Dyba, actually kita rasa kan yang Crush tu memang dah tahu Dyba suka usha dia. Try tengok dekat time karaoke dulu. Dyba berdua dengan dia dan dia macam tak banyak cakap. Style macam gitu selalunya lah kan, lelaki tu ada hati dekat kita. Macam that guy, dia lonely & Dyba buat dia comfortable. So, by accident dia suka Dyba. But at the same time Dyba tak cakap Dyba tk suka dia so dia cosinder yg Dyba pun suka dia. Honestly kita cakapkan, kalau Dyba confornt Crush duluuuuuuu time dedulu, confirm he said yes! sebelum Dyba rapat dengan that guy. Serious talk!"

Dan lepas sesi temubual dengan Faten, discuss dengan Fad. Kitorang referesh everything what happen since we know that Crush. OMFISHHHHHH! Kenapa tak pernah perasan tu semua? Ada je aku rasa yg dia pun macam suka aku jugak tapi aku selalu avoid "Takkan dia suka aku" Dan itu lah aku selalu cakap diri aku. Tak mungkin. :'( Sekarang lepas dah throwback semua hmmm baru sedar.

I admire him since he cut off his hair. That time my heart non-stop vibrate when looking his picture. Damn he is handsome! But I know myself. I will crush on people just temporary. At the end I will stop like that guys. But for this situation I don't know why my instinct said he is soulmate. Eventhough, I will not confess to him. That is the crazy thing to doooo lahhhhh! I just admit that time I confess this guy is handsome directly at whtasapp group. So for sure, everyone will read. And everyone start to match I with him. Hahahaha gilaaa tak suka?! Ofc I just avoid. I said to them "Tunggu badan dia tough macam gini baru aku terima. Hahaaha" *send picture* Noobshit kau Dybaa! hahaha Haaaaa dia pun melayan okay kan aja lahhhh. I just assume all that things as a joke. They all know I dont have boyfriend that why alll my friends freaking shit doing this to me. Hahaha just joke. Actually, before they match me with Crush, they already match me with that guy first. Ahhhh sukahati korang je kan nak matchkan aku lols

Second, since all this guys my friend start playing with the gym, Fad attract to join them. Tapi aku cakap nanti lah sbb financial tak cukup, masa kita pun talde nak pergi dan bnyak lagi sebabnya. So, kitaorg plan okay semester 3 nanti baru join the fitness. Semua cakap aku gemukkk haha shit korang. Ni je jalan suruh join gym sebenarnya. Fad tanya everyhting dekat Crush about the gym. He keeps saying to Fad "Jangan lupa ajak Dyba sekali. Paksa dia hahaha kasi dia kurus sikit bla bla blaaaaa" Masa tu tak fikir apa sangat sebab haishhhh tak akan lah. Maybe dia saja je kan

Thirdly, semua dokk bahan aku dengan that guy. Tak ingat pasal apa tapi benda yg sweet diorg bahann. Okayyyy kalau korang suka orang tu tapi dia sweet dengan orang lain, k for sure jealous right? I think same on this situation. Suddenly he left the group! Then me was like..... Fad! Apahal doh dia left. Aku confirm lah mesti nak tahuu apahalkannn? Tak kan dia jealous? Dia suka aku ke? So aku suruh Fad tanyakan. But the answers is sangat lahh mengecewakannn. Dia cakap "Benda doh nak jealous"  Fad baru lah cerita yang selama dia whatsapp dgn Crush, dia tak pernah maki macam gini. Kira macam doh, sial bangang semua tu. Takde semua itu tapi hanya conversation pasal aku je tuu...... At the last dia cakap "Kau bawak lah Dyba jauh jauh" well aku nak highlightkan kat sini..... Bawak jauh jauh? Dia nak buang perasan tu terus ke? Dan conversation ni lah jugak Fad sorokkan dari aku sebabnya Fad taknak aku sedih. Sampai lah aku check phone Fad sendiri. Weyhhhhh seriously masa tu aku nak nangis je weyhhh dia cakap macam gitu. Nampak sangat dia tak suka aku :'( Start that day, I try to hate him. Just throw what I feel about him but the thruth is I can't. Makin kuat perasaan tu. Makin aku suka. Makin aku adore. Makin aku fall in love. Shit! Seriously I hate it what I feel right know!

Kenapa aku tak pernah dapat orang yang aku suka? Aku nak cuba jugak orang aku suka tu akan ada perasaan sama dengan aku. Aku akan bahagia sebab itu keputusan aku. Aku teringin aku sayang orang yang aku suka. Aku teringin semua tu nak rasa. Aku bukan tak reti bersyukur tapi aku nak jugak dapat orang yang aku suka tu. Aku hargai bila ada orang suka aku. Cukup lah dua kali aku dah buat orang kecewa. Aku dah cuba untuk sayang orang tu tapi aku tak mampu. Aku tanak tipu diri aku sendiri.

'Ya Allah, andai dia jodohku maka dekatkan lah hati kami. Kalau itu hanya perasaan sebagai persinggahan sementara aku terima seadanya. Amin"


No comments:

Post a Comment