H to E to L to L to O to O

Semenjak dua menjak ni rasa macam dah lama pulak tak update haha pahadal entah berapa hari lepas jee pun. Hari tuu aku ada cakap pasal aku dah kerja kan kan? Ingat tak? Ingat tak? Haha tapi korang still tak tahu dekat mana jee si Dyba ni kerja kan. Jenggg! Jenggg! Perlu ke nak bagitahu youalls ehhh? Haha okay okay nanti aku bagitahu last sekali untuk entry ni ehhh? Saja nak bagi suspens sikit. Ehh silap bukan suspens lahh jahhh. Surprise gituuu! Iyew ke ni? Haa iyew. Sabar okayyy joyah ni nak bercerita pasal lain ni haaa. Masa first day kerja tak kenal lagi siapa itu siapa ni. Ada abang dekat kitchen ni, handsome! Hihi umur dia dah tua dah haha tapi tak seberapa lahh. Dia dengan aku beza 10tahun. Sangat jauh yerr! Haha lepas tuu kan yang jadi waiter macam aku ni pun sama handsome jugakk okayyy. Ouchhh melting! Haha gatai nohhh :P hihi tapi kitaorang kawan jee. Then abang yang dekat kitchen ni okayy waktu tertentu jee. Means selebihnya ikut mood dia macam mana lahh semua. Habit dia suka kacau orang zZzzz okay aku kena banyak kali dengan abang Shah ni. Ada hari tu aku nak keluar kitchen dia tak bagi. Dah cakap dah tanak lahh gini banyak kerja lagi nak kena buat. Yang dia pun aku rasa banyak kott kerja dia tapi sebokkk lagikan masa dia untuk kacau orang –‘ Last-last aku decide keluar ikut pintu belakang jee masuk ikut depan terosss. Dah tuu aku teross duduk dekat table kanak-kanak tuuu. Sumpah aku cakap tempat tu paling best kitaorang melepak waktu petang kalau hari biasa! Kalau weekand jangan haraplahh. Apa? Asal? Sebab weekand lahh paling ramai orang nak datang makan semua. Dan weekand lahh paling penat kitaorang kerja sebab kena OT segala sampai malam. Aku penat yang kaki jee dah naik lenguh dah ni tauu. Lepas tuu tiap malam mintak kakak urutkan. Fuhh best gilerrr sampai hilang sakit-sakit tuu semua tau haha lepastuu sakit balik malamnya tuu hihi berbalik cerita tadi tuu aku duduk dekat table kanak-kanak tuu kak Ana cakap 'Alaaa merajukk yerr dia?' haha kakak ni buat lawaklah main auucakkk pulak hihi

Lepas tuu tetiba bapak tegor lepastuu cakap aku menangis ehh dekat toilet masa lalu belakang tadi? Menangis? Haha sumpah takde bapak! Bapak cakap ibu yang dengar. Err ada ke? Siapa siakk yang menangis. Ibu salah dengar barangkali ni. Dah tuu cerita yang kononnya aku menangis hanya setakat abang Shah kacau tuu, terkeluar sampai dekat mulut boss. Gituu pulak dah! Begitu cepat ehhhh rumors yang tersebar ni kan? Siapa jee lah yang bagitahu ni kan hmm Boss ni memang suka mengusik tapi okayy lah dia. Lepas tuu kalau kena kacau lagi memang mengadu dekat kak Ana jeee lahh. Kak Ana tengokk ni! Kak Ana tengok tuu! Kak Anaaaaaaaaa hahaha sebabnya kak Ana ni garang jugak orangnyaaa. Nanti dia tolong beckup adik-adik dia ni haa hahaha apa-apa kak Ana jee lahh kan :) Kak Anaa baikkk sangattttt!!! Tapi kalau kak Ana takde err tak tahu nak mintak tolong siapa kan hmm :'(

Honestly, saya berkerja di kedai Ayam Penyet Ria Plaza Angsana so siapa nak makan, silalah datang yerrr haha insyAllah dapat diskaun. Iyew kahh? Haha takdelahh gurau jee. Ingat tu kedai bapak aku weyh?!!!!!!! Haha hari-hari aku dapat makan apa jee yang ada dekat dalam menu dan alhamdulilah kenyang jugak perut aku hari-hari haha. Nak kerus memang tak lahh kalau hari-hari makan yang sama jee. Tetiba rindu pulak nak makan masakan mak. Dah seminggu tak makan dekat rumah. Habis balik rumah jee dah kenyang tak pun balik tengok tudung salji hmm dah takde apa dah yang tinggal. Sedih kan? :'(


Nak tahu tak? Nak tahu tak? Hari tu dapat customer that he looks like Henry Golding. Gosh! So handsome and he's speaking. Okayyy aku pun try speaking jee lahh apa yang patut haha and I guess he understand. Maybe sebab kawan dia pun ada dan terangkan makanan ni apa-apa semua. Ya Allah bila dia senyummmmm. Insecure!!!!!!!! Haha siapa jee yang tak melting bila tengok that customer. Dia bukan mat salleh or kulit putih melepak. Dia macam kita semua jugak kulit coklat sawoo matang gituuu lahh and maybe mix something kott. I guess sebab dari cara dia cakap macam dah lama gilerr duduk dekat overseas. Senang cerita korang try search dekat google Henry Golding sana haha and their character look like same maybe :D Seriously I minat gilerr dekat Henry Golding since last year tengok dia dekat 8tv. Tak ingat tajuk cerita tuu apa tapi dia pergi travel sana sini mostly banyak dekat overseas sana lahh. Ya Allah bestnya, muda-muda dah dapat travel sana sini kan :) #untungnyaaa


Aku dapat updated blog ni pongg sebab hari ni aku cutiiiiiii haha okayy ingat nak tengok movie dengan kawan tapi slecknya dia maybe ada plan dengan family kottt. Hmm nevermind so terpaksalahh aku tukar plan. Kebetulan pulak Najib dekat rumah dia ada majlis cukur jambul. And dia invite aku, Aqilah, Halim dengan Iqhmal and also sedara mara dia semuakan. Okayy lahh at least hari ni dapat makan preee hihi lagipun dekat rumah tinggal dengan kakak jee. Family balik kampung. Ahh sedihhhhh sebab kena tinggal. Takpe takpe aku nak cari duit haha kan saya kerjaaaa. Lupaa yerr? :) Weekand kena balik malam jadi terpaksa beranikan diri untukk naik teksi sorang-sorangg. Alhamdulilahh takde apa-apa :)

No comments:

Post a Comment