Ni How Ma

Helluuuuuuuu. Jeng! Jeng! Lama pulak tak update kan haha yeke lama tak update. Okayy adalah tiga empat hari lepas. Lately busy sikit asyik menghilang jee lebih. Bila orang tanya 'Dyba mana?' 'Dyba buatapa?' 'Dyba asal asyik menghilang jee?!' 'Dyba asal keluar tak ajak?' Dyba tuuu Dyba nii zZzzz okayy habis dah? Haha malas nak jawab. Kalau jawab pun asyik nak kena ulang benda yang sama. Payah! Ayat yang sama haha macam bosan gituuuu. Repeat again and again. Tired! Saya sebenarnyaaaa . . . . . . . . . . . .
Sebenarnyaaaaaaaaaaaaaaa


















































Apaaa dia Dybaaa?!!!!



















































































Nak bawa hati yang terluka ni jauh jauh. Sejauh mana yang bolehhhhhh


















































Jangan nak risau sangat kayy. I will be fine :') 
So untuk mengubati hati yang duka lara ini tanpa sembuh walaupun berat badan makin bertambah tak bermakna hati senang kan? 

Okayy lahh straight to the point saya busy dengan kerja. Kerja yerr kawan-kawan haha nak tahu tak? Ada kawan aku tuuu dia gelak bila aku cakap nak kerja. 'Ya Allah kau kerja Dyba? Hahaha' Tiotttt jee! Dia ingat aku hampeh sangat tak bolehh kerja apa haha entah-entah rindu aku kott sebab bila aku dah kerja tak menyempat nak jumpa dia segala kan haha entah apa-apa kan dia ni. Firstly, dapat kerja dekat kedai kasut. Situ kerja dia dari pagi sampai malam means 12 jam. Bila fikir balik berbaloi kee 12 jam aku kerja setakat gaji ciput macam tuu jee? Huh then bila masanya aku nak habiskan praktikal drive 9 jam tuu? So I decide I wanna qiut. Even kerja dia takde lahh susah manapun just customer datang, layan kejap, cari kasut, duduk balik tunggu sampai customer lain pulak datang. Aku kerja 2 hari jee hihi terukk gilerr kan? 2 hari jeeee Dybaaaa?!!! Tak payah lahh terkejut sangat dengan 2 hari tuu hmm betollahh tuuuuuu!!!! Lagipun dah lahh takde kawan. Lepastuu orang yang jaga kedai tuu pulakk laki cina. Topik apa jeee nak berbual weyh? -,- Duduk diam tercongokk jee lahh dekat situ buat aku tepu semacam jee err --'  Lagipun makcikk dialahh sumpahh bosan gilerr kan asyik duduk menghadap kedai depan ni jeeee. Naik hijau mata aku tengokk haha habis kedai tuu colour hijau, takkan nak buat colour warni warni pulak kan. Sah-sah depan tu kedai farmasi tak pasal-pasal jadi kindergarden pulak kangg nanti haha

Empat hari kemudian tak silaplahh masa tuu tengah shopping barang dapur dengan family dekat Angsana, tetiba dapat call dari untuk job. Dah seminggu lebih mintak , baru sekarang dapat. Sebenarnya, lepas berhenti hari tu ingat nak cari tempat lain pulak. Dah excited giler dekat satu tempat ni haha sampai mintak tolong kawan suruh cakap dekat manager dia. Lepastuu dia mintak esok datang. Yang dapat call tadi tu suruh masuk kerja esok. Haa amik kau mana satu nak pergi ni? Haha bila tanya mak mana satu ni nak pergi mak? Ohhh pleaseee lepastuu mak cakap pergilahh tempat yang dapat call tadi. Dapat kerja sebagai waiter setakat amik order, hantar makanan, kemas table tuu jee. First day, seriously tak tahu nak buatapa pagi-pagi tuu, nasib Anis Syazwani ada :) Then dia ajarlah macam tu macam ni semua. Ya Allah first day dah buat sleckkk. Sumpah dah gelabah gilerrrrr lepas tuu. Takut bos marahh :'( Anis cakap lain kali hati-hati. Alhamdulilah nasib baik mood bos okayy waktu tu and dia cakap takpe baru first day. Err cuba korang bayangkanlahh, baru first day dah buat silapp, siapa jee seyhh tak cuakkkk kena marah. Lepastuu Anis cakap kerja sini kena tahan sikit? *Lahh kenapa pulak ni? Dia cakaplahh sini semua dah biasa kena maki semua and cakap main lepas jee so tak payah amik hati sangat lahh. Lagipun semua orang dekat sini dah macam familyy dah :)

Dah 5 hari kerja sini alhamdulilah semua okayy. Betol lahh cakap Anis semua macam family dah. Dekat kitchen ada bapak dengan ibu. Memang kitaorang kena panggil bapak ibu. Ada kakak-kakak, abang-abang. Suka sangat bergurau haha lepas tuu dekat kitchen tak pernah senyap. Memang bisinglahh ada jee pasang lagu lahh, nyanyi lagilahh haha okayy at least semua macam bahagia kan sama-sama semua. Dah petang sikit kalau takde customer tempat budak-budak lah jadi tempat kitaorang melepak kejap dengan Kak Ana semua haha dahtuu makan minum semua preee jee hokayy :P Tiap-tiap pagi asyik milo ais jeee takpun kalau rajin buat milo dinousor. Fuyohhhh apa tu milo dinousor??? Haha adalahhh :D Korang sendiri boleh compare tempat aku kerja dulu dengan sekarang. Mana lagi best? Nak pilih kebahagiaan ke atau kesengsaraan? Haha for sure KEBAHAGIAAN kan! Sumpah aku cakap aku tak menyesal berhenti kerja dekat kedai kasut tuu okayy :))

No comments:

Post a Comment