Harini hari Isnin kerja macam biasa. And harini ni jugak ada staff baru. Nak panggil budak? Ni bukan budak lahh. Ni abang okayy sebab dia lagi tua dari aku. Tua berapa tahun tu tahu pulak sebab belum tanya lagi. Pagi-pagi datang kerja tengok dia ada. First tengok dia 'Kenapa macam familiar ehh?' Baru tahu nama dia Iqbal. Dan apa yang menyakinkan aku adalah aku rasa memang aku kenal Iqbal ni. Tapi dah dekat 8 tahun tak pernah nampak dia dah so mana mungkin orang yang sama kott. Hmm aku tak tahu nak berbual apa dengan dia. Well lagipun harini Isnin, aku baru perasan yang jadual Ikmal harini sampai pukul 4. What? 4pm..... Sob sob sob. He leave me alone but with Iqbal. Tepu kott sebenarnyaaa. Since dia baru manalahhh aku ni friendly sangat bab bab ni. Haishh lagi kena tinggal bersama. Oitt jangan fikir bukan lahhhh.

Lepas Ikmal balik pukul 5 gitu so tinggal aku berdua dengan Iqbal. How am I lucky. Nasib Ikmal tinggalkan laptop buat sementara so I can online. Malam sikit karang baru Ikmal datang amik. Haishh si Ikmal ni satu asyik nak kenen kenen kan aku dengan Iqbal jee. Doesn't mean I like Iqbal ookayyy. Sorry.... Nasib aku bawak novel. Well actually memang everyday I bring novel. While aku baca novel and si Iqbal layan tabb dia. Dalam kepala otak dah fikir dah "Pleasee someone help me. Aku nak berbual apa dengan mamat ni?" Minit berganti minit akhhirnyaa dia yang start dulu nak berbual. So aku berbual lahh tanya itu ini. Lol time ni baru nak tanya itu ini semua ehh? Hahahaha bukan apa aku malu kott. Masa first time aku kerja sini pun hari kedua baru macam ngam sikit dengan Ikmal apatah lagi dengan Iqbal. So it's take time okayy. Dia bahasakan diri 'Aku & Kau' Hmm tak tahu lahh kenapa terasa bila dia bahasakan gitu. Baru kenal terus aku kau ehh? For starting aku just still guna nama. Tengok lahh macam mana lepas ni. Ikutkan ajee lahh if he want like that, what can I do.

Finallyyyyyy! Apa yang aku serabut sangat dari pagi tadi sejak dia masuk, terjawab akhirnyaaa persoalan aku okayyy. Now baru tahu betol lahh Iqbal yang masa sekolah rendah tu aku kenal. Well he just same. No, I mean dia kurus. Sama masa darjah 6. Dulu dia kecik jee dan putihh sangat kott. But now dia kurus, tinggi, kulit dia tak berapa cerah sangat macam dulu dan takde lahh hitam legam, just coklat coklat gituuu and dia berkumis & dia bela janggut sikit. Comel! Lol that's not my typee. But we are not talking much because we don't know what want we say

Then, tetiba aku nampak dia pegang kad UNO. Datang pulak idea aku masa tuu konon konon one step try to close with him, jadi aku ajak main UNO. Dia cakap dah lama tak main so lupa sikit-sikit. Well that's not the problem. Still can refresh right? Kitorang main 3 game jee. Well aku menang hehe :) Macam biasa dia tak puas hati haha takpe esok still boleh lagi kan? :p Nice to meet you again Iqbal.

No comments:

Post a Comment