26 April 2014, Sabtu

Ingat tak bestfriend aku yang aku pernah story sebelum ni? Hmm tak ingat lah tu. Takpe lah. Minggu ni dia turun KL lagi jadi baru kesempatan nak jumpa. Senang aku mention dating je untuk kefahaman orang. Sebab berdua je. Aku rasa dating paling advanture yang aku pernah rasa. Sebelum ni kalau dating naik kereta jee. Tapi harini kitaorg guna public transport. Naik LRT lepas tu jalan kaki. Banyak guna kaki sebenarnya sampai dia pun dah penat.

Kitaorg tak janji akan jumpa pukul berapa sebab dia kata maybe 11 pagi or 12 tengah hari gitu sampai. Aku assume pukul 12 jadi 11pagi aku dah mandi semua siap packing baju sekali sebab tidur rumah abang malam ni. Kulit muka aku problem masa tu so take time jugak nak repair bagi okay sebab jumpa orang. Aku ni jenis low confident. Bila ada something (pimples) dukk tumbuh dekat face haiyooo memang lama lah aku recover semula bagi nampak okay. I try to be perfect to my bestfriend :'( 

 Aku tipu dia aku baru keluar rumah padahal lepas setengah jam baru aku keluar rumah. Cerita dia kalau nak sampai ke destinasi setengah jam. Jadi bermakna satu jam dia menunggu. Dah sampai aku whatsapp

"Kat mana?" 'Dekat depan Nose. Dekat dengan SR kita pergi dulu'

Aku sempat lagi bergurau...

"Jangan terkejut kalau jumpa Dyba dah gemuk. Hihi" 'Tak kisah lah gemuk ke apa. Dah sejam ni tunggu haihhhhh'

Aku jalan straight sampai lah aku terasa orang dongak pandang aku dan aku pun macam "Ehhhh Faiz!"  He just keep looking at me. Aku tahu tengah bengang dengan aku sebab sejam tunggu. First question he ask "Pukul berapa sebenarnya keluar rumah?"  Dia marah sangat dah tu. Dan selepas lepas tu dia cuba untuk tipu aku. Banyak dia kenakan aku balik. "Sebagai ganti Dyba lewat sejam tadi" Ahhhhhhhhh sedihhhh :'(

Typicall problem, Nak makan mana? Lepas tu takde jawapan. Aku dah suggest semua tapi cara dia macam dia taknak. Last, makan dekat The Manhattan Fish Market by his suggestion. Choose one menu and can share for 2 person. Rasa macam manis tak kalau makan dengan dia? Luls. Tiket pukul 2ptg. Dia saja salahkan aku lagi sebab aku lambat jadi waktu untuk makan pun lambat. Bila nak pergi amik tiket hmm kena lagi. 

"Dyba, Faiz pilih seat sorang-sorang. Dyba duduk hujung Faiz pun hujung. Sebab tiket dah full."

Wehh cuba kau bayangkan kalau korang kat tempat akuuuu! Kalau macam gitu prefer tak payah tengok kot kalau seat jauh-jauh. Sampai tiket dekat tangan. Damn! To noob I believe him. He answer the same that is the revenge for you. We watching movie Brick Mansions.

Pergi Topman dia nak beli baju baru. Window shopping. Lepas tu, nak pergi PWTC ada pameran buku. Aku nak beli buku FIXI. Jadi dia kena teman haha aku tahu dia budak pandai maybe bosan dah nak pergi kedai buku. Dapat lah beli 7 buah buku guna voucher BR1M. Kitaorg haus jadi nak minum Starback. K kitaorg sanggup ke Times Square sebab situ paling dekat. Paling advanture yang aku cakap tadi ialah kitaorg berhenti dekat stesen Hang Tuah dan jalan kaki. Selalu aku akan transit naik monorel tapi apa kena entah aku ajak dia jalan kaki. 8malam baru balik dan dia ajak naik monorel. Ahhhhhh sesakkkk :'( He force me. Monorel penuh tapi dia sempat masuk tapi aku tak and the end he grab my hand. 

Aku start membebel kat dia. Pot pet pot pet mesti panas dia dengar. At last, we take LRT. Reach at Masjid Jamik we seperate. Take care dude! I dont like to say goodbye actually cause it will make me so sad. Hmm


No comments:

Post a Comment