Today I work as usuall tapi yang bestnyaa harini halfday jee. Dah plan lama sebenarnyaa nak pergi tempat kerja lama dekat Ayam Penyet tu tapi alhamdulilah harini kesampaian jugak hajat aku. Seriously, tak except pun yang rupa-rupanya, Aciq, Lynn & Haziq kerja situuu. Then, tetiba lahh waktu tu baru terdetik hati menyesal tak apply balik kerja situ. Bukan aku taknak tapi masalahnyaa aku takde transport pergi sana. Takde lahh jauh mana tapi tak berani nak jalan sorang-sorang. Kalau dulu, abah boleh hantarkan aku pergi kerja but sekarang tak boleh sebab tempat kerja abah dah tukar tempat dekat Stulang Laut so jauh sangat kott. Andai nak naik teksi pulak memang tak balik modal kalau hari-hari melabur RM4 dekat teksi tu. So nak taknak aku kerja lahh dekat TF eventhough gaji dia tak banyak mana kan :')

Bila dah duduk berbual memang non-stop lahh kan haha but I have with them. Jumpa bapak, ibu, Kak Ana, Shafiq, Mia, Aciq, Lynn & Haziq. Yang lain mostly baru dan aku tak kenal. I have something want to share. Sekarang alhamdulilah Shafiq dah berubah. Dia dah solat 5 waktu semua. Aku bangga dengan dia. Kalau duluuu..... Taknak lahh cerita benda lamakan. Benda ni semua sebab dulu dia accident motor. Teruk sangat sampai koma 2 minggu. Aku tak sempat melawat dia sebab waktu tu aku dekat matrik so jarang balik rumah. Tapi syukur alhamdulilah dia sihat. Dia ada cerita jugak yang lepas koma tu memang dia tak ingat apa-apa. Langsung zero! Siapa sangka lepas tu dia ingat balik dah :) Nasib kau tak lupa aku kan Shafiq hehe  and and this year we make it plan to celebrate our birthday together! Kebetulan birthday sama dengan dia. Actually, kitaorg plan sebelum aku berhenti kerja nak futher study, nak buat last year but I can't make it promise. Like I said I busy with life matric. Well at the same time, that time I injured. So everything can't make it. But I hope this year, InsyAllah...

Time lahh baru Aciq nak rindu aku semua hahaha takde lahh sekarang aku dah tak guna BB. Dulu selalu bbm dengan dia tapi sekarang dah tak. Well, aku ingat lagi ayat dia 'Bestfriend forever' But I don't know he can make it or not what he said. I hope he will. Kenal masa form2 tuisyen and siapa sangka sampai sekarang kitaorg still contact. Kekadang jiwang jugak si Aciq ni hahaha tapi kelakar lahh dia ni suka cemburu tak tentu pasal. Even dah ada girlfriend pun still nak cemburu dengan aku haha apalahh si Aciq ni kann :D

Lynn? Kawan matrik. Kenal pun firstly dekat twitter then berjumpa, bbm semua. Satu jee habit dia tak pernah nak pupus. Suka cubit orang. Kalau cubit saja nak gurau takpe. Ni kalau dia cubit memang sakit lahh. Aciq pun ada cerita tadi yang Lynn cubit dia samapi terkopek kulit dia. Hahaha Aciq mengadu? Memang pun. Bila cakap dengan Lynn, Lynn marah sebab Aciq mengadu dekat aku hahaha mesti diorg asyik gaduh jee kan dekat tempat kerja tuu. Well, kerja situ memang macam familyy. Happy go lucky semua. Hmm I miss all that! :'(

No comments:

Post a Comment